reklama

Mojimi očami

Do jedného roka som sa zmestil do baseballovej čiapky. Nebol som ťažký – mal som pár deka, všade čierne chlpy a zvedavú psiu dušu. Dovoľte mi teda, aby som sa predstavil: Volám sa Bubi. Môj pán mi dal aj priezvisko: von Ratensdor

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

. Vraj som šľachtického pôvodu a s mojimi predkami sa hrali na dvore madame Pompadour. Keď ma môj pán prvýkrát venčil, susedke, ktorej to povedal, skoro vyleteli oči… ale odbočujem… Narodil som sa v Bratislave 6.decembra 2005. Mal som troch súrodencov:dve setričky a jedného brata. Ja som bol štvrtý a vraj najslabší z celého vrhu yorkshirov, preto ani nemám dokumenty o svojej čistokrvnosti. Ešte, keď som bol malý, mi tupírovali chvost. Dnes mám z neho len malý kúsok a nemôžem sa za ním naháňať. Jaj, ako som závidel ostatným psom, ktorí sa vrteli okolo vlastnej osi a naháňali svoj chvost…

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedného dňa začali moji súrodenci miznúť! Nechápal som, čo sa deje, keď jedného dňa „zmizla“ jedna moja sestra, potom druhá a nakoniec aj môj brat!

Ostal som sám, tmolil som sa s privretými očami, zo začiatku som narážal do všetkého a všetkých, ktorí sa mi dostali do cesty. Jedného dňa prišla jedna pani: pozrela na mňa, potom ma opatrne vytiahla z košíka, kde ma špeciálne kvôli nej dali a zahlásila:“Beriem ho!“Smutne som pozrel na svoju mamu, a poddal som sa osudu. V Košiciach, ako som sa neskôr dozvedel, kde ma zobrali, som našiel svoj druhý domov. A bolo tam strááášne veľa pachov. Moja pani, ktorá bola ťažko chorá (vy ľudia tomu hovoríte, invalidná dôchodkyňa) ma venčila okolo paneláku. V tých chvíľach som všetko ovoniaval, obcikával. Bolo mi dobre, mal som ju rád. Spolu sme pozerali telku: moja pani ležala na gaučí, mala pod hlavou tri vankúše a ja som ležal na jednom z nich okolo jej hlavy ako baranica. Mal som s ňou množstvo zážitkov, ale za ten najväčší môžem považovať ten, keď ma naučila jesť surovú nakrájanú paradajku, či bielko z natvrdo uvareného vajíčka. Mňam!!! A tak ubiehali roky, až jedného dňa… Ešte predtým prišiel deň, keď ma moja pani dala svojej dcére, lebo sa o mňa nevládala starať. A tak som sa sťahoval naspäť do Bratislavy. U jej dcéry, ako mojou paňou a jej priateľa, ako môjho pána, mi je dobre. Hneď v deň môjho príchodu som si obsadil miesto na gauči z ktorého, ako som sa neskôr dozvedel, som vystrnadil môjho nového pána. Dostal som tam aj deku a rád na tom mieste ležím. Niekedy sa stalo, že moji páni prišli neskoro z roboty a mne bolo treba, však viete… A tak som robil mláčky, ale prisahám, že to bolo iba občas!!! Nedostal som za to novinami po ňufáku, či zadku, ako to robievajú iní majitelia psov. Môj pán si ma zobral na ruky a držiac ma prevráteného na chrbte mi priam otcovsky dohováral:“Keď to na teba príde nabudúce, pusti to tam, kde to bude vidno!“ No, a keďže to „na budúce“ prišlo, už na druhý deň, pustil som to k nohe kuchynského stola. Čo na to môj pán? Bál som sa, keď prišiel, schoval som sa v obývačke pod stôl. Vytiahol ma spod neho, prevrátil ma na chrbát a takto ležiac na jeho rukách, vychutnávajúc jeho škrabkanie po bruchu, mi len povedal:“No vidíš, to je ono!!!“ Odľahlo mi a ďalej som ho vnímal len na štvrť ucha, slastne vychutnávajúc jeho škrabkanie…

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A prišiel ten nešťastný deň…

Išli sme opäť do Košíc, opäť do bytu mojej predošlej panej. Obehol som celý byt, každú miestnosť, každý kút, ale moju predchádzajúcu pani som nenašiel. Tak som vyskočil na známy gauč a zavŕtal som sa do deky, tak krásne presiaknutej jej pachom. Ležal som, hľadiac jedným okom na mojich nových pánov a ostatných ľudí v tom byte. Boli smutní, po lícach im stekali slzy. Prečo? Moja predchádzajúca pani zomrela. Čo to je: zomrieť? Neskôr mi to došlo, že byť navždy preč!!! Život plynul ďalej. Deň sa striedal s dňom, týždeň s týždňom, mesiac s mesiacom, až do dňa, keď moja nová pani odišla do nemocnice na operáciu. Ľudia sú naozaj čudní, majú plno slov, ktorým nerozumiem! Potom to už išlo veľmi rýchlo: po štyroch mesiacoch od odchodu do nemocnice aj moja nová pani zomrela. Mal som 9 rokov a za svoj psí život som stratil dvoch ľudí, ktorých som nadovšetko, ako len pes dokáže, miloval. Môjho pána to vzalo, dosť často si ma brával na ruky, na chrbát mi kládol svoju hlavu a ja som cítil niečo vlhké – jeho slzy. Dni po smrti mojej panej plynuli ako voda. Jej časť postele bola ustlaná, ako ju ustlala jej teta v deň jej smrti, môj pán chodil do roboty, do jeho tela chodila duša len spávať. Tešil som sa na okamih, keď v dverách zaštrkocú jeho kľúče a on, oblečený v montérkach, zoberie vodítko a obojok, navlečie mi ich a zoberie ma na prechádzku. Chápal som ho, neboli sme vonku dlho, boleli ho strašne nohy, veď v robote bol na nich celý deň. Ale napriek tomu som sa mal vynikajúco… Až do leta. Prišla po mňa opäť neznáma pani a sťahoval som sa. Prečo? Môj pán si zlomil členok a sťahoval sa z Bratislavy na miesto, kde sa oňho postarali. Rýchlo sa vystrábil, dosť času trávil pri počítači. Až? Jedného dňa, pár týždňov po návrate do Bratislavy sa na tvári môjho pána opäť zjavil úsmev a na návštevu prišla… žena! Prisahám na veľkú špikovú kosť, ktorú nemôžem jesť, že to bola žena, ktorú som si hneď obľúbil. Príjemne voňala a krásne ma škrabkala po chrbte. Jáj, boli to blažené chvíle. Táto nová žena sa s mojim pánom veľa rozprávala. Veľa, veľmi veľa… Do očí môjho pána sa vrátil život, aj jeho pohyby boli živšie a radostnejšie. Ale čo je najhlavnejšie: nebol už sám. Ľudia sú fakt zvláštne tvory, my im robíme spoločnosť, ako aj čo im na očiach vidíme, ale ony vyhľadávajú radšej spoločnosť človeka. To ale nevadí, aspoň mne nie. Môj pán sa konečne usmieva a to je pre mňa najdôležitejšie

štefan michalík

štefan michalík

Bloger 
  • Počet článkov:  115
  •  | 
  • Páči sa:  0x

človek, ktorý si dokáže priznať svoj omyl. občas znechutený, ale inak vcelku spokojný Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu